Vhodné potraviny pro objem - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 2

Vhodné potraviny pro objem

22.10.2009 13:47

Následující orientační jídelníček je velice stručným příkladem vhodných potravin pro osobu vážící kolem 70-75kg s cílem přibrat aktivní svalovou hmotu.
Příklady jídel jsou velice stručné a výběr jídel a doplňků není náročný jak na přípravu, tak i na peněženku.

Důležitá poznámka znak „ / “znamená další alternativu, na rozdíl od “ + „ co znamená k tomu přidat!!!

SNÍDANĚ

Sacharidy: ovesné vločky/ cornflakes (kukuřičné lupínky) / žitný chléb/ tmavé pečivo,/ rýže ... (100g = cca šálek/ 2-3ks pečiva nebo plátků chleba)
+ Bílkoviny: jogurty 200ml / mléko 250ml / vejce2-5 (hlavně bílky)/ šunka 100g / sýr cottage 150g,/ tvaroh 150g,/ proteinový koncentrát 20g...

Snídaně by se neměla vynechávat, je to první jídlo dne a získáte z ní první denní energii.

SVAČINA

Sacharidy: ovoce 1ks, / piškoty 1/4bal= cca 15ks,/ müsli tyčinka
+ Bílkoviny: tvaroh 150g,/ sýr cottage nebo/ proteinový nápoj - 40g

OBĚD

Bílkoviny: hovězí zadní,/ kuřecí, /krůtí prsa/, filé,/ treska, krabí tyčinky... ………….(200-250g)
+ Sacharidy: rýže,/ vařené brambory,/ těstoviny ... cca 100g + zelenina = K obědu je dobré zařadit nějakou zeleninu případně  kompot (pro uklidnění chutí :-) )


SVAČINA (nejlépe 1-2 hodiny před tréninkem)

Proteinový syrovátkový koncentrát (whey protein kolem 50-65%) cca 35g nebo sachariďák- (gainer 15-30%) cca  60-80g/ piškoty 1/4 bal+ jogurt,/ puding 150ml  / ovoce (1banán), / mléčná rýže

U před- tréninkového jídla věnujte dostatečnou pozornost časového odstupu od samotného tréninku. Jestliže se najíte těsně před tréninkem je možné, že trénink nebude zcela ideální, protože tělo se bude soustředit na trávení.


TRÉNINK
Ihned po tréninku sacharidový nápoj - gainer 60-100g (nebo minimálně banán)
pak do 1,5 hod proteinový nápoj - 40g (není podmínkou, když máš hned večeři).


1. VEČEŘE

Bílkoviny: hovězí zadní (libové) / kuřecí, / krůtí prsa, / filé, / treska / ryba pangacius... cca 200g   /  nebo případně tvrdý  sýr 30% 100-150g
+ Sacharidy: - rýže, / brambory, / těstoviny, žitný fit chléb + zelenina (jakákoli, nejlépe dušená) cca 50-80g

Jídlu po tréninku věnuj dostatečnou pozornost. Jestliže přijmeš kvalitní stravu po tréninku, dáš tělu stimul, že si nic nemá ukládat do tuků, ale do unavených svalů. Když tyto chody vynecháš, tělo střádá!

2. VEČEŘE
Hlavně bílkoviny: proteinový nápoj - 40g (nejlépe s kaseinem) / tvaroh 150g-200g / cottage sýr / bílý jogurt150-300ml nebo i ochuceny / 2-3dcl mléka nebo kakaa

 

Pamatujte, přibrat můžete jenom, když tělo dostanete do anabolického stavu, tj. když máte vyšší příjem, než je výdej. (Samozřejmě za předpokladu, že nemáte žádné metabolické zdravotní problémy). Takže, jestli Vám přijatá energie nepostačuje na přibírání, musíte příjem objemu potravin ještě navýšit!

 

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 3

Komentáře

8.7.2013 10:31 - Janka píše
heh, chybka se vloudila, jedná se o klasické cornflakes neboli kukuřičné lupínky, opraveno
8.7.2013 09:12 - bagabonga píše
kde se daj sehnat ty porn-flakes? :D
28.11.2010 08:35 - Grisom píše
No, se vším bych souhlasil jen tu rybu pangacius, tu bych tam rozhodně nedával. Stačí si přečít pár článků o tom kde se chová, jak se chová a jakou má potom tento chemický koncentrát nutriční hodnotu, myslím že je to 0,0 nic. Ale článek dobrej.
5.7.2010 10:39 - hyneček píše
Bílkoviny rozhodně, na kosti a klouby nějaký geladrink, případně nějaký produkt rovnou z přírody, bez suplementů... Na odolnost a celkovou kondici třeba curenzym.
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN