Pitný režim - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 6

Pitný režim

17.7.2009 14:17

Je velkou chybou předpokládat, že pitný režim ve fitness centru je zbytečná investice a jeho místo plnohodnotně zastoupí jiné doplňky výživy. Pitný režim je základní součástí výživy v běžném životě i při sportovním výkonu, ať už na úrovni soutěžní nebo rekreační. Živý organismus je na vodě závislý.
Voda udržuje stálost vnitřního prostředí, zajišťuje veškerý transport látek v organismu, přivádí k buňce živiny a odvádí zplodiny látkové přeměny. Udržuje tělesnou teplotu a je nezastupitelná
při trávení a vstřebávání živin.
Organismus během sportování ztrácí tekutiny pocením a sportovec se s nedostatkem tekutin přehřívá, zhoršuje se jeho výkonnost. Voda - ve formě nápoje je nezbytné ji doplňovat během
fyzické aktivity. Ztráta tekutin (dehydratace) na úrovni 2% tělesné hmotnosti představuje ztrátu až 20% výkonu jak fyzického tak psychického.
Díky nedostatku tekutin také nemůže dokonale probíhat regenerace organismu. Bez dodržování kvalitního a vhodně zvoleného pitného režimu nebude váš organismus správně fungovat. V okamžiku, kdy po něm chcete maximum, vypoví službu. Řešení je ale
více než jednoduché! Vyvarujte se během tréninku nepříjemným pocitům únavy, bolestem hlavy a slabosti a předcházejte jim jednoduše - pijte dostatečně a pijte správně, pijte vhodný sportovní nápoj. Také pro povýkonovou regeneraci je pití důležité - jen správně hydratovaný organismus po výkonu kvalitně regeneruje!
Nezapomínejte pít během celého dne!

Typy sportovních nápojů:

Hypotonický nápoj - obsahuje méně rozpuštěných látek než krev. Proto je pro použití při fyzické zátěži velmi vhodný. Výslednou koncentraci nápoje si můžete částečně zvolit sami. Hypotonický nápoj po zátěži organismus hydratuje a tím urychluje jeho regeneraci.

Hypertonický nápoj - obsahuje více rozpuštěných látek než krev. Při fyzické zátěži je jeho pití nevhodné! Neuváženým použitím dochází k narušení vnitřní rovnováhy a snížení výkonnosti. Použití těchto nápojů volte jen při velkém vyčerpání. Mezi hypertonické nápoje řadíme i kolové nápoje nebo džusy.

Isotonický nápoj - obsahuje stejné množství rozpuštěných látek jako lidská krev. Lidský pot má ale množství těchto látek nižší a během zátěže a zvýšené konzumaci isotonických nápojů může dojít k většímu příjmu elektrolytů než je jejich potřeba. V takovém případě organismus zbytečně zatěžujete.

Látky běžně obsaženy ve sportovních nápojích:
Sacharidy v nápoji jsou důležitým zdrojem energie při zátěži.
Směs minerálů pro doplnění minerálů spotřebovaných při sportovním výkonu.
Taurin zlepšuje využití sacharidů organismem a je stimulantem nervosvalových funkcí.
Glycin je aminokyselina, která mírní křeče a je prekruzorem kreatinu v organismu.
L-Carnitin podporuje využívání tuků jako zdroje energie.

 

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.9

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN